Once Upon a Time in Hollywood

Quentin Tarantino, USA, UK, 2019o

s
vBack

Los Angeles in 1969, at the height of the hippie movement, everything in Hollywood is in a state of transition. TV star Rick Dalton and his long-time stunt double also have to find their way in an industry they hardly recognize anymore. But Rick hopes for new opportunities through his famous neighbour Sharon Tate.

Eine Liebeserklärung an Hollywood und ein «Was wäre, wenn»-Film vor dem Hintergrund der Ermordung von Polanskis Frau Sharon Tate. Das ist manchmal gar breit erzählt, aber den Darstellern sieht man gerne zu, der Regisseur zügelt seinen Sadismus und baut zum Schluss die Spannung so meisterhaft auf wie Polanski in seinen besten Filmen. An den Golden Globes wurde «Once Upon a Time in Hollywood» für das Drehbuch und als beste Komödie, Brad Pitt als bester Nebendarsteller ausgezeichnet. Oscars für Brad Pitt und das beste Szenenbild.

Thomas Bodmer

Mais si Once Upon a Time in… Hollywood constitue le chef-d’oeuvre de son auteur, c’est parce que l’on devine qu’à cette construction symbolique se mêle une série de sentiments personnels où Tarantino se dévoilerait lui-même intimement.

Jean-François Rauger

Un scénario plein d'humour, de nostalgie et de suspense, une reconstitution phénoménale du Los Angeles de la fin des années 60, une manière inouïe de mélanger personnages fictifs et réels, de grands comédiens - Al Pacino est aussi de la partie - formidablement utilisés à contre-emploi : quel film virtuose !

La Rédaction

Alors, quand les grilles de la villa s’ouvrent au petit matin, il ne faut y voir nul révisionnisme, nulle consolation, juste l’évocation douloureuse de ce qui n’est pas, de ce qui n’est plus, de ce qui n’a pas été. Une élégie. Un songe de nuit d’été, laissant une traînée de regrets tristes à l’instant du réveil. Non, vraiment, ce n’est pas un Tarantino comme les autres. Et non, on n’est pas là pour rigoler.

Guillaume Bonnet

Once upon a time in... Hollywood risque de diviser les fans de Tarantino. Et pourtant, il s'agit probablement de son film le plus sincère et le plus touchant depuis Jackie Brown. Une ôde au cinéma en tant qu'échappatoire tout autant qu'un rappel à la dure réalité. Bouleversant, magnifique, chef-d'oeuvre.

Christophe Foltzer

Galleryo

Little White Lies, 5/21/2019
All rights reserved Little White Lies. Provided by Little White Lies Archiv
Variety, 7/25/2019
All rights reserved Variety. Provided by Variety Archiv
SensesOfCinema, 11/30/2015
All rights reserved SensesOfCinema. Provided by SensesOfCinema Archiv
Tages-Anzeiger, 5/21/2019
All rights reserved Tages-Anzeiger. Provided by Tages-Anzeiger Archiv
5/21/2019
All rights reserved critic.de. Provided by critic.de Archiv
Tages-Anzeiger, 8/12/2019
All rights reserved Tages-Anzeiger. Provided by Tages-Anzeiger Archiv
Tages-Anzeiger, 8/5/2019
All rights reserved Tages-Anzeiger. Provided by Tages-Anzeiger Archiv
Première, 8/12/2019
All rights reserved Première. Provided by Première Archiv
Libération, 8/12/2019
All rights reserved Libération. Provided by Libération Archiv
Ecran Large, 8/11/2019
All rights reserved Ecran Large. Provided by Ecran Large Archiv
Reality check of facts in the movie
/ watchmojo.com
en / 7/25/2019 / 8‘20‘‘

Interview with the Cast
/ Today
en / 7/14/2019 / 22‘37‘‘

Cannes Press Conference
/ Variety
en / 5/21/2019 / 34‘56‘‘

Documentary on Quentin Tarantino
/ Now You See It
en / 7/23/2018 / 18‘33‘‘

TV feature on the Tate Murders
/ ABC7
en / 6/14/2015 / 5‘58‘‘

Radiokritik
From / Deutschlandfunk Kultur
de / 5‘16‘‘

Movie Datao

Genre
Drama, Comedy, Action, Crime/Thriller
Running time
159 Min.
Original languages
English, Spanish
Ratings
cccccccccc
ØYour rating7.5/10
IMDB user:
7.6 (921914)
Cinefile-User:
7.2 (5)
Critics:
7.1 (10) q

Cast & Crewo

Leonardo DiCaprioRick Dalton
Brad PittCliff Booth
Margot RobbieSharon Tate
MORE>

Bonuso

iVideo
Reality check of facts in the movie
watchmojo.com, en , 8‘20‘‘
s
Interview with the Cast
Today, en , 22‘37‘‘
s
Cannes Press Conference
Variety, en , 34‘56‘‘
s
Documentary on Quentin Tarantino
Now You See It, en , 18‘33‘‘
s
TV feature on the Tate Murders
ABC7, en , 5‘58‘‘
s
gText
Review Little White Lies
Hannah Woodhead
s
Interview with Music Supervisor Mary Ramos
Variety / Chris Willman
s
A Profile of Quentin Tarantino
SensesOfCinema / Jeremy Carr
s
Review Tages-Anzeiger
Pascal Blum
s
Review critic.de
Till Kadritzke
s
Pro und Kontra zum Film
Tages-Anzeiger / Pascal Blum, Hans Jürg Zinsli
s
A-Z über Quentin Tarantino
Tages-Anzeiger / Hans Jürg Zinsli, Pascal Blum, Matthias Lerf
s
Review Première
Guillaume Bonnet
s
Review Libération
Clélia Cohen
s
Review Ecran Large
Christophe Foltzer
s
hAudio
Radiokritik
Deutschlandfunk Kultur / de / 5‘16‘‘
s
We use cookies. By continuing to surf on cinefile.ch you agree to our cookie policy. For details see our privacy policy.