Amores perros

Alejandro González Iñárritu, Mexico, 2000o

s
vBack

A horrific car accident connects three stories, each involving characters dealing with loss, regret, and life's harsh realities, all in the name of love.

The most populous sprawl on earth proves a vivid barometer for the state of 21st-century civilisation in this feverish Mexico City triptych. González Iñárritu's Rottweiler of a movie slams street-level toughs up against glamorous, high society celebrity, then picks over the carnage. In the first story, lovelorn Octavio (García) turns to dogfighting to scrape enough money together to steal away his brother's wife. In the second, a magazine editor leaves his family for beautiful model Valeria (Toledo), just as an accident lands her in a wheelchair. The aftermath - involving an urban legend about a dog trapped under the floorboards - turns their lives inside out. The final story centres on an ex-Communist revolutionary (Echevarría) who prefers the companionship of mutts to people. Steeped in disgust, he accepts a contract to murder a businessman, but even as he confronts the worst, he somehow summons a shred of dignity and hope. Recalling Reservoir Dogs and Pulp Fiction - but edgier than both - this is a hell of a first film. For all its bonecrunching savagery, it's also a fundamentally moral work. The love of animals is one redeeming grace note, even as González Iñárritu makes it clear that the love of mankind is a far greater challenge.

TCH.

Octavio (Gael García Bernal) lebt in Mexico City zusammen mit seinem gewalttätigen Bruder und dessen Frau Susana, mit der er eigentlich gern ein neues Leben anfangen möchte. Während sein Bruder Apotheken ausraubt, entdeckt Octavio zufällig, dass dessen liebenswürdiger Hund in Wirklichkeit eine tödliche Bestie ist, mit der sich bei Hundekämpfen eine Menge Geld verdienen lässt. Doch dies ist nur einer von drei Erzählsträngen von AMORES PERROS. Über einen Autounfall wird Octavios Geschichte mit zwei weiteren Schicksalen aus der mexikanische Metropole verknüpft.

AMORES PERROS holte im Jahr 2000 in Cannes zwei Goldene Palmen und erhebt Iñárritu und seinen unbekannten 22-jährigen Hauptdarsteller auf einen Schlag zu neuen Hoffnungsträgern des Kinos des 21. Jahrhunderts. Iñárritus verschachtelte Erzählweise orientiert sich zwar an Tarantino, doch ein solch fiebriges Universum der Gewalt hat man bis anhin noch nie gesehen. Die Kriminalität ist hier keine Parallelstruktur zur bürgerlichen Gesellschaft, sondern mit dieser untrennbar verwoben. So sehr, dass man statt von organisiertem viel eher von organischem Verbrechen sprechen müsste. Ein überhitzter, hektischer und turbulenter Thriller, der, auch wenn Iñárritus Stil später zur Masche verkam, heute erstaunlicherweise noch genauso unverbraucht daherkommt wie damals und noch immer einen unwiderstehlichen Sog erzeugt.


Galleryo

Neue Zürcher Zeitung, 10/2/2001
All rights reserved Neue Zürcher Zeitung. Provided by Neue Zürcher Zeitung Archiv
rogerebert.com, 4/12/2001
All rights reserved rogerebert.com. Provided by rogerebert.com Archiv
Filmmaker, 12/15/2016
All rights reserved Filmmaker. Provided by Filmmaker Archiv
Interview with Alejandro González Iñárritu
/ La Semaine de la Critique
en / 3/9/2013 / 5‘32‘‘

Film review
Bill Kelly / live.psu.edu
en / 7/7/2009 / 3‘43‘‘

Movie Datao

Other titles
Amores perros - Von Hunden und Menschen DE
Amours chiennes FR
Genre
Drama
Running time
153 Min.
Original language
Spanish
Ratings
cccccccccc
ØYour rating8.1/10
IMDB user:
8.1 (252051)
cinefile-user:
< 10 votes
Critics:
< 3 votes

Cast & Crewo

Gael García BernalOctavio
Vanessa BaucheSusana
Goya ToledoValeria
MORE>

Bonuso

iVideo
Interview with Alejandro González Iñárritu
La Semaine de la Critique, en , 5‘32‘‘
s
Film review
live.psu.edu, en , 3‘43‘‘
s
gText
Review Neue Zürcher Zeitung
Geri Krebs
s
Review rogerebert.com
Roger Ebert
s
Interview with Alejandro González Iñárritu
Filmmaker / Travis Crawford
s
We use cookies. By continuing to surf on cinefile.ch you agree to our cookie policy. For details see our privacy policy.