Ejheda vared Mishavad!
Mani Haghighi, Iran, 2016o
An orange Chevrolet Impala drives across a cemetery towards an abandoned shipwreck in the middle of a desert landscape. It is the 22nd of January, 1965. The day before, the Iranian prime minister was shot dead in front of the parliament building. Inside the wreck, a banished political prisoner has hung himself. The walls are covered in diary entries, literary quotes and strange symbols. Can they help Police Inspector Babak Hafizi in his investigations? Will they shed any light on why there is always an earthquake whenever somebody is buried in this desert cemetery? (TMDB)
Oder so ähnlich. Begriffen habe ich gar nichts, persönlich gesagt. Das mag daran liegen, dass die jetzt schon einige Zeit anhaltende Phase noch nicht zu Ende ist, in der mir all diese verkünstelten Spiele zwischen Sein und Schein und Wahrheit und Trug und Lebenden und Gespenstern so unverbindlich vorkommen und beträchtlich auf die Nerven gehen. Aber festzustellen sind doch eine grandiose Kameraarbeit, eine üppige szenenbildnerische Einbildungskraft und eine kuriose Spielfreude. Und wem das Freude macht, der wird seine Freude haben.
Christoph SchneiderGalleryo





