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The Square

Ruben Östlund, Sweden, 2017o

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Christian, divorced father of two children and respected curator of a Stockholm art museum, drives a Tesla and supports humanitarian organizations. His next exhibition, the installation "The Square", is intended to demonstrate the dwindling trust in the community. But when he loses his mobile phone and the PR campaign for the exhibition leads to a controversy, he and his art business increasingly skid around.

In Ruben Östlunds Satire, diesjähriger Gewinner der Goldenen Palme in Cannes, gerät das Luxusleben eines Kurators für zeitgenössische Kunst (Claes Bang) aus der Bahn. Toller, extrem zynischer Film über die Angst, durch Kunst nur soziale und animalische Kräfte zu beherrschen, die jederzeit ausbrechen und einem an die Gurgel springen können. Außerdem spielt Elisabeth Moss mit, wie immer brillant.

Philipp Stadelmaier

Dass eine Komödie 2017 die Goldene Palme gewonnen hat, ist bemerkenswert genug. Dass sie von Ruben Östlund («Turist») kommt, dem Wohlstandszertrümmerer und Fallensteller im Reich der westlichen Selbstzufriedenheit, ist Grund für ein Fest. Auch wenn dieser Film sehr episodisch daherkommt und zum Plakativen neigt: Unterwegs spiesst er alles auf -- Virilität, Kunstjargon, moralische Heuchelei und unsere äusserst notdürftig zivilisierte Primitivität. Dafür gabs eine Oscarnomination als bester fremdsprachiger Film.

Pascal Blum

Puissant et hilarant, le film a obtenu la Palme d'or du Festival de Cannes 2017. La mise en scène est là, le cadre et la lumière. A voir, absolument. Pour rire. De nous, notamment.

Lorenzo Ciavarini Azzi

The Square, qui fait semblant de régler son compte à l'art contemporain, est un jeu de massacre tout-terrain. L'homme moderne, avec sa bonne conscience, en sort crucifié, éviscéré. Le spectacle est réjouissant.

Eric Neuhoff

Cette nouvelle fable réjouissante vise ainsi la cible favorite de cet auteur scandinave émule de Buñuel : la bourgeoisie (dont il est issu) et à travers elle, bien sûr, les ambiguïtés du fameux "modèle suédois". Sauf qu'elle le fait d'une manière plus ample qu'auparavant. Ici, Ruben Östlund repousse en effet les limites de la performance artistique... comme celles de la morale. C'est dire si The Square est percutant.

Alain Masson

Galleryo

The Hollywood Reporter, 5/18/2017
All rights reserved The Hollywood Reporter. Provided by The Hollywood Reporter Archiv
The Guardian, 5/18/2017
All rights reserved The Guardian. Provided by The Guardian Archiv
fourbythreemagazine.com, 7/24/2018
All rights reserved fourbythreemagazine.com. Provided by fourbythreemagazine.com Archiv
Neue Zürcher Zeitung, 10/24/2017
All rights reserved Neue Zürcher Zeitung. Provided by Neue Zürcher Zeitung Archiv
10/20/2017
All rights reserved Frankfurter Allgemeine Zeitung. Provided by Frankfurter Allgemeine Zeitung Archiv
Le Figaro, 7/7/2017
All rights reserved Le Figaro. Provided by Le Figaro Archiv
Video Essay: The Origins of Ruben Östlund’s Long-Take Style
Mathias Korsgaard / 16:9 Film Journal
en / 11/13/2017 / 11‘42‘‘

Meeting Ruben Östlund
Simon Philippe / Gump
en / 11/13/2017 / 42‘23‘‘

Anatomy of a Scene
Ruben Östlund / The New York Times
en / 11/13/2017 / 2‘50‘‘

Audience Reactions from Cannes
N.N. / MovieZine
en / 11/13/2017 / 3‘30‘‘

Interview with Ruben Östlund
/ Cinemien
en / 10/30/2017 / 8‘44‘‘

Movie Datao

Genre
Drama, Comedy
Running time
151 Min.
Original languages
Swedish, English
Ratings
cccccccccc
ØYour rating7.2/10
IMDB user:
7.2 (46915)
cinefile-user:
< 10 votes
Critics:
7.0 (3) q

Cast & Crewo

Claes BangChristian
Elisabeth MossAnne
Dominic WestJulian
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Bonuso

iVideo
Video Essay: The Origins of Ruben Östlund’s Long-Take Style
16:9 Film Journal, en , 11‘42‘‘
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Meeting Ruben Östlund
Gump, en , 42‘23‘‘
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Anatomy of a Scene
The New York Times, en , 2‘50‘‘
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Audience Reactions from Cannes
MovieZine, en , 3‘30‘‘
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Interview with Ruben Östlund
Cinemien, en , 8‘44‘‘
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gText
Review The Hollywood Reporter
Todd McCarthy
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Review The Guardian
Peter Bradshaw
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Essay: The Art of Being Human
fourbythreemagazine.com / Christine Jakobson
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Review Neue Zürcher Zeitung
Björn Hayer
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Review Frankfurter Allgemeine Zeitung
Andreas Kilb
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Review Le Figaro
Marie-Noëlle Tranchant
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