e

Memories of Murder

Bong Joon-ho, South Korea, 2003o

s
vBack

In 1986, the body of a raped young woman is found in the South Korean province, followed shortly afterwards by a similar find. In a country that until recently was ruled by force but has not yet witnessed such "new" atrocities, rumours of a serial killer are spreading while the local police officers routinely beat up false confessions. A detective sent from Seoul is supposed to shed light on the situation and tries all sorts of absurd methods. Gradually the doubts about the chances of success of the escalating search venture increase.

Der Film konzentriert sich auf die Bemühungen der lokalen Polizei und eines Beamten aus Seoul, Beweise zu sichten, Muster zu erkennen, Hinweisen nachzugehen und Verdächtige zu verhören. (…) Viel des reichlich vorhandenen Galgenhumors ergibt sich aus dem Aufeinanderprallen der un- und kaum ausgebildeten Ortspolizei mit dem fortschrittlicheren Fahnder aus der Stadt. Aber nichts entwickelt sich vorhersehbar. Alle Figuren, der Hauptverdächtige inklusive, sind Opfer des Koreas der achtziger Jahre: des Lebens unter diktatorischem Militärregime und durch eine Kalter-Krieg-Mentalität unempfindlich gegenüber Gewalt und Brutalität. Bong verteilt die Schuld brillant, indem er für seine Inszenierung vielfache Standpunkte wählt.

Tony Rayns

Une chose est sûre : après ce film, les matins ne seront plus jamais calmes en Corée. Des polars de cette trempe, secs, sombres, poignants, rugueux mais aussi lumineux, miraculeux, drôles, absurdes, décomplexés, on en redemande.

Romain Le Vern

S'inspirant d'un fait divers de la fin des années 1980, le cinéaste Bong Joon-ho joue avec les codes du polar et réussit à inventer un récit étonnant qui mélange l'atroce et le burlesque.

Jean-François Rauger

L'épaisseur du film, qui atteint la folle densité littéraire de certains polars, ne vire jamais à la lourdeur bouffone et indigeste, trop attachée qu'elle est à contenir le mystère insondable et glaçant, presque fantastique, de nuits noires, ruisselantes et inévitablement assassines.

Amélie Dubois

Galleryo

The New York Times, 6/14/2005

From MANOHLA DARGIS

All rights reserved The New York Times. Provided by The New York Times Archiv
rogerebert.com, 5/22/2012

From Seongyong Cho

All rights reserved rogerebert.com. Provided by rogerebert.com Archiv
filmstarts.de, 7/15/2019

From Andreas R. Becker

All rights reserved filmstarts.de. Provided by filmstarts.de Archiv
film-rezensionen.de, 6/1/2019

From Oliver Armknecht

All rights reserved film-rezensionen.de. Provided by film-rezensionen.de Archiv
Le Monde, 6/27/2017

From Mathieu Macheret

All rights reserved Le Monde. Provided by Le Monde Archiv
aVoir-aLire.com, 7/9/2019

From Romain Le Vern

All rights reserved aVoir-aLire.com. Provided by aVoir-aLire.com Archiv
Bong Joon Ho in the Criterion Closet
/ The Criterion Collection
en / 7/7/2014 / 03‘40‘‘

Masterclass with Bong Joon Ho
/ Tiff Originals
en / 9/10/2017 / 62‘35‘‘

Video-Essay on Ensemble Staging
/ Every Frame a Painting
en / 12/29/2015 / 06‘46‘‘

Movie Datao

Original title
Salinui chueok
Genre
Crime/Thriller, Drama
Running time
131 Min.
Original languages
Korean, English
Ratings
cccccccccc
ØYour rating8.2/10
IMDB user:
8.1 (105816)
cinefile-user:
< 10 votes
Critics:
8.3 (3) q

Cast & Crewo

Song Kang-hoDetective Park Doo-man
Kim Sang-kyungDetective Seo Tae-yoon
Kim Roe-haDetective Cho Yong-koo
MORE>

Bonuso

iVideo
Bong Joon Ho in the Criterion Closet
The Criterion Collection, en , 03‘40‘‘
s
Masterclass with Bong Joon Ho
Tiff Originals, en , 62‘35‘‘
s
Video-Essay on Ensemble Staging
Every Frame a Painting, en , 06‘46‘‘
s
gText
Review The New York Times
MANOHLA DARGIS
s
Review rogerebert.com
Seongyong Cho
s
Review filmstarts.de
Andreas R. Becker
s
Review film-rezensionen.de
Oliver Armknecht
s
Review Le Monde
Mathieu Macheret
s
Review aVoir-aLire.com
Romain Le Vern
s
We use cookies to offer you an individually customized service (for details see our privacy policy.) By continuing to surf on cinefile.ch you agree to our cookie policy.