e

Luc Besson, France, 2019o

s
vBack

Beneath Anna Poliatova's striking beauty lies a dark secret: When not enjoying the glamorous life of a fashion model in Paris, the young Russian works for the KGB as as an elite assassin. But when she is targeted by the CIA, Anna becomes entangled in an impenetrable web of lies and intrigues.

Anna is entertainingly put together, but it might be hard to be entertained by it. Last year, the director was accused by a number of women of sexual assault, which he has denied. It’s hard not to be reminded of such matters when watching a film that often turns on seduction and shifting power dynamics in male-female relations. “Anna” can’t live in a vacuum.

Bilge Ebiri

Eines hat Luc Besson in all der Zeit nie geschafft, in der wir seinen hochstilisierten, manchmal übertrieben albernen bis trashigen Ballereien zusahen, bevölkert mit ihren androgynen Superfrauen: so richtig zu langweilen. Nun hat er das oberste Gebot des Filmemachens, wie Billy Wilder es nannte, gebrochen und mit «Anna» seinen bis jetzt uninspiriertesten und fadesten Film gedreht.

Tobias Sedlmaier

Eine schöne Frau macht reihenweise Männer nieder: Hat Luc Besson noch einmal Lucy gedreht? Schön wärs: Anna gleicht viel stärker dem mässigen Jennifer-Lawrence-Film Red Sparrow – bis hin zur Tatsache, dass die russischen Figuren vorwiegend Englisch mit Akzent sprechen. Bessons setzt eine wirre Erzählstruktur voller Zeitsprünge drauf, so dass grad gar keine Freude aufkommen mag.

Gregor Schenker

Luc Besson livre une version plus contemporaine mais moins attachante de son film culte de 1990.

Nicole Vulser

Le long-métrage, bourré de scènes d'action il est vrai maîtrisées, n'est que le pâle remake d'un film culte dont le réalisateur semble avoir perdu l'inspiration et le mojo.

Christophe Carrière

Galleryo

The Los Angeles Times, 6/19/2019

From Noel Murray

All rights reserved The Los Angeles Times. Provided by The Los Angeles Times Archiv
vulture.com, 6/12/2019

From Chris Lee

All rights reserved vulture.com. Provided by vulture.com Archiv
Los Angeles Times, 6/17/2019

From Amy Kaufman, Ryan Faughnder

All rights reserved Los Angeles Times. Provided by Los Angeles Times Archiv
7/9/2019

From Lukas Foerster

All rights reserved Filmbulletin. Provided by Filmbulletin Archiv
Deutsche Welle, 6/17/2019

From Jochen Kürten

All rights reserved Deutsche Welle. Provided by Deutsche Welle Archiv
Première, 7/8/2019

From Thomas Baurez

All rights reserved Première. Provided by Première Archiv
Luc Besson: My First Movie
/ DP/30: The Oral History of Hollywood
en / 4/7/2015 / 4‘05‘‘

Sasha Luss: Runway walks (compilation)
N.N. / Runway Collection
en / 1/5/2018 / 3‘33‘‘

Movie Datao

Genre
Action, Crime/Thriller
Running time
119 Min.
Original language
English

Cast & Crewo

Sasha LussAnna
Luke EvansAlex Tchenkov
Helen MirrenOlga
MORE>

Bonuso

iVideo
Luc Besson: My First Movie
DP/30: The Oral History of Hollywood, en , 4‘05‘‘
s
Sasha Luss: Runway walks (compilation)
Runway Collection, en , 3‘33‘‘
s
gText
Review The Los Angeles Times
Noel Murray
s
Portrait of actress and model Sasha Luss
vulture.com / Chris Lee
s
The controversy surrounding the film's release
Los Angeles Times / Amy Kaufman, Ryan Faughnder
s
Review Filmbulletin
Lukas Foerster
s
"Anna": Die letzte Hoffnung für Luc Besson?
Deutsche Welle / Jochen Kürten
s
Review Première
Thomas Baurez
s
We use cookies to offer you an individually customized service (for details see our privacy policy.) By continuing to surf on cinefile.ch you agree to our cookie policy.